Balet o kávě
Humorné taneční představení s hudbou J. S. Bacha
Vodičkova 699/28, Praha 1
Umělci
-
Cracovia Danza Ballet
taneční soubor -
Romana Agnel
choreografie, umělecká vedoucí -
Dariusz Brojek
choreografie -
Patricia Janečková
soprán -
Jaromír Nosek
Marziano (bas) -
Collegium Marianum
hudební soubor -
Jana Semerádová
umělecká vedoucí
Monika Polak-Luścińska – stage design, kostýmy
Grzegorz Marczak – světelný design
Program
Taneční představení ve třech obrazech:
Veselí před kavárnou – V kavárně – Boj o kávu
Johan Sebastian Bach (1685–1750)
Výběr árií a recitativů z Schweigt stille, plaudert nicht (Caffee Kantate / Kávová kantáta), BWV 211
Výběr tanců z orchestrálních suit BWV 1066, 1067, 1068 a 1069
Představení je vhodné pro děti od 6 let.
Představení bez přestávky. Předpokládaný konec představení ve 20:10.
Anotace
Viděli jste už někdy tančit kávovou konvičku, cukřenku anebo kávová zrnka? Že ne? Pak si nenechte ujít rozverné představení pro velké i malé bez rozdílu věku, v němž doslova ožije kompletní kávový servis.
V úchvatných kostýmech ve stylu míšeňského porcelánu se představí polský baletní soubor Cracovia Danza za lahodného doprovodu souboru Collegium Marianum pod vedením roztančené flétnistky Jany Semerádové.
Čekají Vás tance z Bachových orchestrálních suit a árie z Kantáty o kávě, čili nemohou chybět pěvci Patricia Janečková a Jaromír Nosek. Choreografie je vytvořena na základě autentických kroků a pozic barokního tance a s využitím dobových pantomimických prvků. Na programu budou tance typické pro aristokratické bály na panovnických či šlechtických dvorech i pro pouliční karnevalové veselí.
Koncertní sál
Vodičkova 699/28, Praha 1
Zobrazit na mapěPartneři koncertu
Za laskavé podpory Polského institutu.
Umělci

Cracovia Danza Ballet
taneční soubor

Romana Agnel
choreografie, umělecká vedoucí

Dariusz Brojek
choreografie
Dariusz Brojek, tanečník, choreograf a asistent hlavní choreografky tanečního souboru Cracovia Danza Romany Agnel, absolvoval Statní baletní školu v Gdaňsku.
Četné zkušenosti v klasickém tanci získal při angažmá v baletních souborech Baltské opery v Gdaňsku a Vratislavské opery. Zkušenosti v oblasti historického tance získal pod vedením Romany Agnel a na mnoha workshopech tanečních mistrů z Francie a Itálie. Spolu se souborem Cracovia Danza se účastní vystoupení v Polsku i v zahraničí.
Spolupracoval s Varšavskou komorní operou, s divadlem Wandy Siemaszkowé v Řešově, s divadlem v Bílsko-Bělé, s londýnským divadlem Syrena a s polskými hudebními a tanečními skupinami.
V roce 2012 absolvoval instruktorský kurz v oblasti jazzového tance. Byl vyznamenán bronzovou medailí za zásluhy o kulturu Gloria Artis.

Patricia Janečková
soprán
Patricia Janečková, původem ze Slovenska, vyrůstala a žije v Ostravě, kde pod vedením Evy Dřízgové-Jirušové absolvovala operní zpěv na Janáčkově konzervatoři a v současné době studuje na katedře sólového zpěvu Ostravské univerzity. V roce 2014 se jako šestnáctiletá stala absolutní vítězkou celosvětové pěvecké soutěže Concorso Internazionale Musica Sacra v Římě. Získala tak stipendium na letních pěveckých kurzech v italském Arezzu 2015 (Evropská hudební akademie), kde pracovala pod vedením barytonisty La Scaly Renato Brusona. V roce 2016 získala tři ocenění na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech. V roce 2010 se coby dvanáctiletá stala absolutní vítězkou česko-slovenské televizní soutěže Talentmania.
Patricia má za sebou řadu vystoupení na galakoncertech a festivalech doma i v zahraničí (např. Starry Night ve Vídni, Junge Talente der Klassik v rakouském Klosterneuburgu, Mezinárodní hudební festival Petra Dvorského v Jaroměřicích nad Rokytnou, Festival Terras Sem Sombra v portugalské Grândole, Les musicales de Louvergny ve Francii, Smetanova Litomyšl, Talentinum ve Zlíně, Mezinárodní hudební festival Český Krumlov, Janáčkův máj, Lednicko-Valtický hudební festival a Concentus Moraviae).
Patricia Janečková měla doposud příležitost zpívat mimo jiné s Petrem Dvorským, Adamem Plachetkou (s nímž nahrála duet „Pa pa pa“ na své první CD, 2011), dále se Štefanem Kocánem, Romanem Janálem, Petrem Bergerem, Evou Dřízgovou-Jirušovou a dalšími umělci.
V roce 2015 debutovala na dvou operních scénách na Slovensku (Státní divadlo Košice – Figarova svatba, Barbarina; Slovenské národní divadlo – Kouzelná flétna, Pamina). Jako sólistka účinkuje s mnoha českými a slovenskými symfonickými a komorními orchestry, jako např. s Janáčkovou filharmonií Ostrava, s Filharmonií Bohuslava Martinů Zlín, s Janáčkovým komorním orchestrem či s komorním souborem Camerata Janáček.
Dlouhodobá spolupráce ji pojí rovněž s Národním divadlem moravskoslezským – jako sólistka se na jeho scéně představila v Brittenově dětské opeře Kominíček, v hudebně dramatické inscenaci Kytice a nejnověji v muzikálu Romeo a Julie a v roli Esmeraldy v Prodané nevěstě. Od roku 2017 spolupracuje také se souborem Collegium Marianum.

Jaromír Nosek
Marziano (bas)
Jaromír Nosek vystudoval sbormistrovství na UK v Praze a zpěv na Pražské konzervatoři a na Hudební fakultě AMU v Praze. Absolvoval stipendijní stáže na Dartington International Summer School ve Velké Británii, na Accademia Chigiana v italské Sieně a na Conservatorio Santa Cecilia v Římě.
Spolupracuje s renomovanými českými orchestry a vokálními ansámbly, jako jsou Collegium 1704, Cappella Mariana, Musica Florea, Ensemble Damian, Symfonický orchestr Českého rozhlasu SOČR, Orchestr Berg nebo Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, i s celou řadou souborů zahraničních – např. La Venexiana, Gli Angeli Genève, Concerto Palatino, Doulce Mémoire, Vox Luminis, Lautten Compagney, či Wrocławska Orkiestra Barokowa.
Jeho bohaté sólistické zkušenosti zahrnují spolupráci s dirigenty jako Václav Luks, José Cura, Hans-Christoph Rademann, Rudolf Lutz, nebo Christophe Rousset.
Jaromír Nosek účinkoval na mnoha mezinárodních hudebních festivalech (Pražské Jaro, Salzburger Festspiele, Festival d’Ambronay, Settimana Musicale Senese, Festival Oude Muziek Utrecht, Festival Bach Montréal, Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México aj.).
Opernímu publiku se představil doma i v zahraničí např. v titulní roli serenaty La Senna Festeggiante od Antonia Vivaldiho, jako Caronte i Plutone v Orfeovi Claudia Monteverdiho, Ortensio v opeře Antonia Caldary L’Amor non ha legge, jako Polidarte v opeře Il Giustino od Georga Friedricha Händela, nebo jako mozartovský interpret v rolích Komtura v Donu Giovannim či Sarastra v Kouzelné flétně.
Podílel se na natáčení více než třiceti CD, z nichž mnohá získala nominace a prestižní mezinárodní ocenění jako Choc du Monde de la Musique nebo ICMA (International classical music awards).

Collegium Marianum
hudební soubor
Pražský soubor Collegium Marianum se od svého založení v roce 1997 věnuje provádění hudby 17. a 18. století se zaměřením na české a ve střední Evropě působící autory. Jako jeden z mála takto profilovaných profesionálních souborů v ČR má na repertoáru nejenom koncertní díla, ale pravidelně se také věnuje scénickým projektům.
Soubor působí pod uměleckým vedením flétnistky Jany Semerádové, která zároveň hostuje jako sólistka u významných evropských orchestrů. Badatelská činnost Jany Semerádové, stejně jako její studium barokní gestiky, deklamace a tance umožnily rozšířit umělecký profil souboru od čistě hudebního zaměření k propojení s barokním tancem a divadlem a jsou také předpokladem nevšedních dramaturgií souboru s řadou novodobých premiér děl hudební historie.
Soubor úzce spolupracuje s významnými evropskými dirigenty, sólisty, režiséry či choreografy, jako jsou Andrew Parrott, Hana Blažíková, Damien Guillon, Peter Kooij, Sergio Azzolini, François Fernandez, Simona Houda-Šaturová, Benjamin Lazar, Jean-Denis Monory či Gudrun Skamletz. Významná je též spolupráce s loutkovým divadelním souborem Buchty a loutky, se kterým Collegium Marianum uvádí originální projekty (loutková opera Calisto nebo inscenace Händlovy pastorální opery Acis and Galatea).
Soubor Collegium Marianum se těší uznání zahraniční i české odborné kritiky a pravidelně natáčí pro Českou televizi, Český rozhlas a zahraniční rozhlasové stanice. Vystoupení souboru na festivalech a prestižních pódiích jako například Utrecht Oude Muziek Festival, Musikfestspiele Potsdam Sanssouci, Händel-Festspiele Halle, Tage Alter Musik Regensburg, Bachfest Leipzig, Festival de Sablé, Klang Vokal Dortmund, Palau Música Barcelona, Pražské jaro, Svatováclavský hudební festival a Concentus Moraviae byla přijata s velkým úspěchem.
V roce 2008 soubor zahájil úspěšnou spolupráci s hudebním vydavatelstvím Supraphon, které v rámci řady „Hudba Prahy 18. století“ vydalo již osm jeho nahrávek.

Jana Semerádová
umělecká vedoucí