Tomáš Lajtkep Coridon
Tomáš Lajtkep se začal věnovat sólovému zpěvu soukromě při studiu elektrotechniky na Vysokém učení technickém v Brně. Nejdříve navštěvoval lekce u Hany Málkové v Brně, od roku 2015 u Luďka Löbla v Praze. V interpretaci barokní a renesanční hudby čerpá ze svých zkušeností z mistrovských kurzů u basisty Joela Fredericksena, sopranistky Evelyn Tubb a tenoristy Erika Stoklossy.
Od roku 2008 navázal spolupráci s předními ansámbly, které se věnují interpretaci středověké, renesanční a barokní hudby v České republice i v dalších evropských zemích. Patří mezi ně Schola Gregoriana Pragensis, Collegium 1704, Cappella Mariana, Collegium Marianum, Ensemble Inégal, Hof-Musici, Ensemble Berg, v zahraničí pak Collegium Vocale Gent (Philippe Herreweghe), La Capella Reial de Catalunya (Jordi Savall), Cinquecento Ensemble, In Alto Ensemble, Vox Luminis, La Grande Chapelle, Copenhagen Soloists, Wrocław Baroque Ensemble a Balthasar Neumann Chor & Ensemble. S těmito soubory spolupracuje na koncertních i nahrávacích projektech.
Se souborem Collegium Marianum účinkuje v opeře Georga Friedricha Händela Acis and Galatea. V divadle J. K. Tyla v Plzni se představil v opeře Claudia Monteverdiho L’incoronazione di Poppea pod taktovkou Vojtěcha Spurného v režii Ondřeje Pilaře. S ansámblem Hof-Musici pod uměleckým vedením Ondřeje Macka nastudoval operu Giovanniho Buonaventury Vivianiho La vaghezza del fato (v roce 2022 v její světové premiéře) a v roce 2023 operu Antonia Gianettiniho L’Echo ravvivata (na Festivalu barokního umění v barokním divadle v Českém Krumlově).
Tomáš Lajtkep se věnuje také soudobé hudbě s ansámbly Orchestr Berg a Cappella Mariana – jedná se například o kompozice skladatelů, jakými jsou Steve Reich, Wolfgang Rihm, Stanislav Hořínka nebo Martin Smolka.