Raffaella Milanesi soprán
Umělec
Od absolutoria na Národní akademii svaté Cecílie v rodném Římě v roce 1997 se Raffaella Milanesi stala pravidelným hostem na pódiích předních operních domů v Evropě od Amsterdamu přes Bordeaux, Brusel, Lausanne, Lucemburk, Madrid, Montpellier, Paříž, Salamancu, Remeš a Vídeň až po scény jako Teatro La Fenice v Benátkách, Opéra National du Rhin, Grand Théâtre de Genève, milánská La Scala, Teatro di San Carlo v Neapoli, vídeňský Konzerthaus a Drážďanská filharmonie. Vystupovala na celé řadě renomovaných festivalů, jako jsou Festival barokní hudby v Ambronay, Festival de Beaune, Haydnovy slavnosti v Eisenstadtu, Festival staré hudby v Innsbrucku, Händelův festival v Halle a Karlsruhe, Pražské jaro a Musikfestspiele Potsdam Sanssouci.
Spolupracovala s význačnými dirigenty a režiséry, jako jsou Rinaldo Alessandrini, Fabio Bonizzoni, Giuliano Carella, Ottavio Dantone, Alessandro de Marchi, Ádám Fischer, Nicola Luisotti, Václav Luks, Andrea Marcon, Enrique Mazzola, Marc Minkowski, Hervé Niquet, Philippe Pierlot, Donato Renzetti, Christophe Rousset, Andreas Spering a David Stern, Christof Loy, Pier Luigi Pizzi, Robert Wilson a Daniele Abbado.
Její diskografie zahrnuje tituly jako La Capricciosa corretta (Cilla) Vicenta Martína y Solera a Salieriho La grotta di Trofonio (Ofelia) s Christophem Roussetem pro společnosti Naïve a Ambroisie; Mozartův Il Re Pastore (Tamiri), Idomeneo (Elettra) a La Clemenza di Tito (Annio) s Adamem Fischerem a Danish Radio Sinfonietta; Händelovy „Italské kantáty“ s Fabiem Bonizzonim a souborem La risonanza (pro Glossu); Haydnův Acide a Galatea (Galatea) (pro BIS records); CD s názvem „Cupido tu vedi“ obsahující Vivaldiho kantáty, ve spolupráci se souborem Accademia Ottoboni (pro Stradivarius); bononciniovský projekt „Messa, Stabat Mater“ s Rinaldem Alessandrinim (pro Naïve); a Gluckova opera Clemenza di Tito s Wernerem Ehrhardtem (pro Harmonia Mundi).