Natalie van Parys choreografie, umělecká vedoucí Les Cavatines
Od roku 1988 se jako sólistka a asistentka choreografie souborů Ris et Danceries (umělecká vedoucí Francine Lancelot) a L’Eventail (umělecká vedoucí Marie-Geneviève Massé) představila na řadě mezinárodních turné a ve slavných operních inscenacích. Během kariéry měla možnost spolupracovat s dirigenty jako William Christie, Christophe Rousset, Emmanuelle Haïm a Jean-Claude Malgoire.
Jako choreografka se Natalie van Parys vedle pravidelné práce se souborem Les Cavatines podílela na řadě operních inscenací. Natalie van Parys opakovaně spolupracovala s proslulým režisérem Yannisem Kokkosem na realizaci inscenace Saint-Saënsovy opery Samson et Dalila (Gergiev, Mariinsky Theater, 2016) a Picciniho Turandot (Calderon, operní domy v Lorraine a Montpellier, 2013). Byla také choreografkou šesti inscenací pro Mezinárodní festival Hokutopia v Tokyu, včetně Rameauových děl Pygmalion, Les Fêtes d’Hébé a Anacréon.
LES CAVATINES
Od svého založení v roce 2002 se taneční společnost Les Cavatines pod vedením Natalie van Parys věnuje baroknímu repertoáru a znovuobjevování bohaté tradice francouzské opery. Projekty a inscenace realizované společností se setkávají s velkým ohlasem u publika.
Les Cavatines se podíleli na inscenacích, jako jsou Hippolyte et Aricie J.-Ph. Rameaua v pařížské Národní opeře, Amadis de Gaule J.-C. Bacha v pařížské Komické opeře, Mozartovo dílo Apollo et Hyacinthus v Cité de la Musique v Paříži nebo představení Caractères de la danse J.-F. Rebela a Rameauovy opery Pygmalion.
Společnost také uvedla dvě hudební představení podle scénáře a v jevištním zpracování Natalie van Parys. Jedná se o Comme de bien entendu ! a Une Fille en Or, v nichž umělecká vedoucí souboru uvádí znovu v život díla svého dědečka Georgese van Paryse, který byl autorem filmové hudby, například k filmu Francouzský kankán.