Ercole Nisini trombón, umělecký vedoucí
Hudební svět Ercoleho Nisiniho jakoby neznal hranic. Jeho fascinace hudebním a divadelním odkazem období renesance až klasicismu se promítá do skladby originálních programů, které se setkávají s nadšeným ohlasem moderního publika.
Projekty uvádí se svým souborem Instrumenta Musica, který pojímá jako v každém slova smyslu „renesanční orchestr“, v němž se vynikající a všestranně tvořiví instrumentalisté mají možnost setkávat na jednom pódiu s umělci z jiných oblastí včetně divadla a vokálního umění.
Hraje na tenorový a basový renesanční trombón a od roku 2007 spolupracoval s celou řadou významných souborů staré hudby, jako jsou La Petite Bande, Orchestre des Champs-Elysées, Hannoversche Hofkapelle, L’Arpa Festante, L’Orfeo Barockorchester, Capella Leopoldina Graz, Capriccio Stravagante, Musica Fiata, Capella de la Torre, Musica Antiqua Austria, Marini Consort Innsbruck, Weser-Renaissance Bremen, Cappella Sagittariana, United Continuo Ensemble a II Giardino Armonico.
V roce 2001 získal Ercole Nissini na základě konkurzu místo druhého sólového pozounu v Orchestra Sinfonica di Milano, který vystupuje pod vedením Riccarda Chaillyho. Další angažmá zahrnují účinkování s Orchestra Sinfonica Nazionale Della Rai v Turíně, Orchestra del Teatro Regiot tamtéž, Orchestra del Teatro Comunale di Bologna a Süddeutschen Philharmonie v Kostnici.
Vedle řady nahrávek s předními evropskými ansámbly, se od roku 2008 rozrůstá také sólová diskografie Ercole Nisiniho a přibývají nové nahrávky, na nichž působí jako dramaturg a umělecký vedoucí. V nejnovějším projektu si dal za cíl představit trombón jako sólový nástroj napříč staletími od renesance po romantismus. Cyklus CD vychází na labelu Quersand a každá z nahrávek bude doplněna Nisiniho edicí dobového notového materiálu pro trombón (vydává nakladatelství Verlagsgruppe Kamprad).
Ercole Nisini je pravidelně zván, aby vedl mezinárodní mistrovské kurzy a workshopy, například Flötenhof Ebenhofen, Klosterstiftung Michaelstein, Zagreb Musik Academy, Deutsche Posaunensymposium a Sackbut & Friends. V roce 2014 jej oslovili pořadatelé Letní akademie Michaelstein, s nabídkou vedení těchto vyhledávaných kurzů. Nisini zde představil svůj koncept „renesančního orchestru“, vycházející z popisů historických nástrojů ve spisu Syntagma Musicum II Michaela Praetoria z roku 1609.