Barroco y flamenco
Ke kořenům španělského flamenca
ACCADEMIA DEL PIACERE (Španělsko)
Fahmi Alqhai – viola da gamba
Rami Alqhai – viola da gamba
Enrique Solinís – vihuela, barokní kytara
Agustín Diassera – perkuse
Úterý 22. 7. 2014, 20.30
Pražský hrad, Rudolfova galerie, Praha 1
Koncert se konal za podpory Veslvyslanectví Španělského království, Instituto Cervantes Praga a ve spolupráci se Správou Pražského hradu.
Honosné prostředí Rudolfovy galerie Pražského hradu rozezvučela 22. července španělská Accademia del Piacere. Soubor vystoupil s pulsujícím tanečním repertoárem, pod vedením gambisty Fahmi Alqhaie, který se na festivalu blýsknul už v roce 2010 (Fantasías y glosas, Zámek Troja). Program s názvem Barroco y flamenco sledoval neprobádané oblasti vzájemných vlivů mezi historickou podobou španělského flamenca a vývojem barokní hudby a interpretace na iberském poloostrově.
Program koncertu
La Spagna
Anonym – Heinrich Isaac (1450–1517)
Las morillas de Jaén – Paseávase el Rey Moro
Luys de Narváez (1500–1550/60)
Diferencias sobre el Passamezzo
Improvizace
Preludio, Pasacalle, Marizápalos & Fandángos
Gaspar Sanz (1640–1710), Santiago de Murcia (1673–1739)
Folías, Marionas y Canarios
Gaspar Sanz
Glosa sobre Mille Regretz de Josquin
Jaleos
Xácaras & Bulerías
Pasacalles & Seguiriyas
Lidová
Všechny skladby byly v úpravě Fahmi Alqhaie.
Slavnosti staré hudby jsou festivalem hýřícím fantazií
Mladá fronta DNES, 28. 7. 2014, Věra Drápelová
Alqhai, jeho bratr Rami, rovněž gambista, jeden kytarista a perkusionista hráli i dobové skladby, ale podstatou jejich vystoupení byla mistrovská improvizace. Rudolfova galerie Pražského hradu byla pro jejich temperament možná až příliš těsná.
Slasti a milosti
Harmonie 9/2014, Michaela Freemanová
[...] šlo o neobyčejně pozoruhodné příklady rozvíjení tradic směrem k současnosti a oživování minulosti způsobem ne zcela „autentickým“, v každém případě však legitimním.