Affetti dell’anima
Zvukomalebné efekty a improvizace
v italské hudbě 17. století
U Trojského zámku 1, Praha 7
Umělci
Concerto Aventino
Josef Žák, Jiří Sycha – barokní housle
Věra Kousalíková – barokní violoncello
Lukáš Vendl – cembalo, varhanní pozitiv
Marek Kubát – teorba
Program
Salomone Rossi (1570–1630)
Sinfonia Grave
Sonata terza sopra l’aria di Romanesca
Jacob van Eyck (1590–1657)
Fantasia en echo
Giuseppe Giamberti (1600–1663)
Ciaccona
Marco Uccellini (1603/1610–1680)
Sinfonia decima „A Gallana“
Aria quinta sopra La Bergamasca
Sonata La Luciminia contenta
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644–1704)
Sonata representativa
Johann Josepf Fux (1660–1741)
Ricercar alla battala
Sinfonia C dur: Turcaria – Janitschara – Passagaglia – Posta Turcica
Koncert s přestávkou. Předpokládaný konec koncertu ve 22.00.
V případě nepříznivého počasí se koncert přesune do Císařského sálu zámku Troja.
Anotace
Několik posledních měsíců nám přineslo snad všechna hnutí mysli a srdce, co jich na světě je. Od bezmoci po naději. Od smutku po radost. Od osamělosti po upřímné nadšení ze shledání. Jako na zavolanou proto do zahrady trojského zámku přispěchá flétnista a znalec široké palety italských hudebních citů a výrazů Jakub Kydlíček se svým souborem Concerto Aventino. Společně představí mistry zejména 17. století a jejich promyšleně vystavěné, zvukomalebné a mnohdy dovádivé kousky. Salomone Rossi, Dario Castello, Marco Uccellini a další jejich kolegové uměli vyjádřit bolest, lásku, naději, smutek, radost, něhu, bojovnost i odhodlání... Hudba bude znít tu z blízka, tu z dálky. Tam ptáček, tu echo. Tu housle, tam kytara. A všude srpen.
Koncertní sál
U Trojského zámku 1, Praha 7
Zobrazit na mapěPartneři koncertu
Ve spolupráci s Galerií hlavního města Prahy.
Umělci

Concerto Aventino
Soubor Concerto Aventino se zaměřuje na provozování hudby 16.–18. století. V popředí zájmu souboru je uvádění programů a projektů, které odhalují mnohdy méně známou tvář evropské hudby od konce renesance po soumrak baroka.
S programem „Concerti da Napoli“ byl pozván například na festival Lípa Musica, Spinea corona či Haydnovy hudební slavnosti. Ansámbl se podílel na několika operních produkcích – dvakrát se představil na festivalu Smetanova Litomyšl v nastudování oper Georga Friedricha Händela (Aci, Galatea e Polifemo) a Christopha Willibalda Glucka (Paris a Helena). Z dalších jevištních inscenací lze jmenovat díla Giovanniho Battisty Pergolesiho či českou premiéru opery Jeana-Josepha Moureta Les amours de Ragonde. V rámci česko-německého projektu „Explorationen-Traditionen“ soubor účinkoval v projektu staré hudby a nového filmu. V oblasti staršího repertoáru uvedl programy „Sacra et concentus“ a „Fortuna ingrata“, zásadním příspěvkem byla vlastní edice a provedení Kodexu Speciálník.

Jakub Kydlíček
zobcové flétny, umělecký vedoucí
Jakub Kydlíček je hráčem na zobcovou flétnu, dirigentem, pedagogem Pražské konzervatoře a dirigentem tamějšího Barokního orchestru. Studoval a získával inspiraci u řady skvělých pedagogů – nejintenzivněji u Coriny Marti (Schola Cantorum Basiliensis), díky níž propadl kouzlu hudby (nejen) pozdního středověku a renesance.
Jako dirigent se rád věnuje opeře 18. století – například pro festival Smetanova Litomyšl nastudoval české premiéry oper Jeana-Philippa Rameaua (Pygmalion), Georga Friedricha Händela (Aci, Galatea e Polifemo) a Christopha Willibalda Glucka (Paris a Helena). Soubor Concerto Aventino založil v roce 2009 pro realizaci svých mnohdy odvážných dramaturgických nápadů.