Affetti dell’anima
Improvisation and Onomatopoeic Elements
in 17th-Century Italian Music
U Trojského zámku 1, Prague 7
Artists
Concerto Aventino
Josef Žák, Jiří Sycha – baroque violin
Věra Kousalíková – baroque cello
Lukáš Vendl – harpsichord, positive organ
Marek Kubát – theorbo
Programme
Salomone Rossi (1570–1630)
Sinfonia Grave
Sonata terza sopra l’aria di Romanesca
Jacob van Eyck (1590–1657)
Fantasia en echo
Giuseppe Giamberti (1600–1663)
Ciaccona
Marco Uccellini (1603/1610–1680)
Sinfonia decima „A Gallana“
Aria quinta sopra La Bergamasca
Sonata La Luciminia contenta
Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644–1704)
Sonata representativa
Johann Josepf Fux (1660–1741)
Ricercar alla battala
Sinfonia in C major: Turcaria – Janitschara – Passagaglia – Posta Turcica
Concert with intermission. Expected end of the concert 22.00.
In case of bad weather the programme will take place inside Troja Chateau.
Annotation
The last few months have taken us through perhaps the full spectrum of states of mind and heart that can be experienced in this world, from helplessness to hope, from sadness to joy, from loneliness to heartfelt enthusiasm for seeing each other again. In this sense, Jakub Kydlíček, a flautist and connoisseur of a wide palette of Italian musical feelings and expressions, and his ensemble Concerto Aventino will make it to the garden of the Troja chateau at the perfect moment. Together, they will present masters especially of the 17th century, and their thoughtfully constructed, onomatopoeic and often playful pieces. Salomone Rossi, Dario Castello, Marco Uccellini and other colleagues of theirs were able to express pain, love, hope, sadness, joy, tenderness, fighting spirit and determination ... The music will sound at times close to, at other times far off. A bird here, an echo there. A violin here, a guitar there. And August all around.
Venue
U Trojského zámku 1, Prague 7
Show on mapPartners of the concert
In collaboration with Prague City Gallery.
Artists

Concerto Aventino
Soubor Concerto Aventino se zaměřuje na provozování hudby 16.–18. století. V popředí zájmu souboru je uvádění programů a projektů, které odhalují mnohdy méně známou tvář evropské hudby od konce renesance po soumrak baroka.
S programem „Concerti da Napoli“ byl pozván například na festival Lípa Musica, Spinea corona či Haydnovy hudební slavnosti. Ansámbl se podílel na několika operních produkcích – dvakrát se představil na festivalu Smetanova Litomyšl v nastudování oper Georga Friedricha Händela (Aci, Galatea e Polifemo) a Christopha Willibalda Glucka (Paris a Helena). Z dalších jevištních inscenací lze jmenovat díla Giovanniho Battisty Pergolesiho či českou premiéru opery Jeana-Josepha Moureta Les amours de Ragonde. V rámci česko-německého projektu „Explorationen-Traditionen“ soubor účinkoval v projektu staré hudby a nového filmu. V oblasti staršího repertoáru uvedl programy „Sacra et concentus“ a „Fortuna ingrata“, zásadním příspěvkem byla vlastní edice a provedení Kodexu Speciálník.

Jakub Kydlíček
flutes, artistic direction
Jakub Kydlíček je hráčem na zobcovou flétnu, dirigentem, pedagogem Pražské konzervatoře a dirigentem tamějšího Barokního orchestru. Studoval a získával inspiraci u řady skvělých pedagogů – nejintenzivněji u Coriny Marti (Schola Cantorum Basiliensis), díky níž propadl kouzlu hudby (nejen) pozdního středověku a renesance.
Jako dirigent se rád věnuje opeře 18. století – například pro festival Smetanova Litomyšl nastudoval české premiéry oper Jeana-Philippa Rameaua (Pygmalion), Georga Friedricha Händela (Aci, Galatea e Polifemo) a Christopha Willibalda Glucka (Paris a Helena). Soubor Concerto Aventino založil v roce 2009 pro realizaci svých mnohdy odvážných dramaturgických nápadů.